2009-01-15 | 17:53:02

Kladdkaka

Jag var nyss så uttråkad så ställde mig och gjorde kladdkaka. Jag kan bara säga att jag är SÄMST . Smeten blev helt hård och jag smörjde inte ens formen , ( ska man ens de? ) . Aja kan lägga upp receptet jag andvände mig av och säger sen om den va god :D , den ligger just nu i ugnen :)


150 g smält smör
3 dl strösocker
1 dl kakao
2 tsk vaniljsocker
2 ägg
2 dl vetemjöl

använd en form med en diameter på cirka 25 cm

vispa ägg och socker poröst.

rör ihop allt utom smöret.
tillsätt smöret.

grädda i 175 grader i ca 20 min.

skär innan kakan kallnat.


1 Kommentarer
nathalie:

haha du, jag kan säga dig att min kladdkaka som jag gjorde sist. ja du, den blev SKITHÅRD och jättesvart... så du har inget att skämmas över om din blir likadan.. jag gick sedan till ån och slängde i den där. haha änderna uppskattade den iallafall ;)

2009-01-15 | 18:10:25
URL: http://nattpatt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: